1. トップ
  2. 新着ニュース
  3. 経済
  4. プレスリリース

世界初!OPTiMがAndroid搭載STB(セットトップボックス)対応リモートツールの提供開始 国内最大1,200万人が利用するリモートツールOptimal RemoteがSTBに対応 -NTT西日本の「光BOX+」(*)向け「リモートサポート」用ツールに採用-

@Press / 2013年2月12日 10時30分

 株式会社オプティム(東京本社:東京都港区、代表取締役社長:菅谷 俊二、以下 オプティム)の「Optimal Remote」が世界で初めてSTB(セットトップボックス)に対応し、西日本電信電話株式会社(本社:大阪府大阪市、代表取締役社長:村尾 和俊、以下 NTT西日本)が提供する「リモートサポートサービス(※1)」における「光BOX+(情報機器)」向けの「リモートサポート」用ツールとして採用されましたのでお知らせいたします。これにより、「リモートサポート」を「光BOX+」でもご利用いただけるようになりました。

*光BOX+とは、TVに接続して様々なサービスを受けられるようにする機器(セットトップボックス:STB)のことです。インターネット介して様々な映像や、ブラウザーを利用したインターネット上のサービスを利用すること等ができます。

 「Optimal Remote」は、パソコンからスマートフォン、タブレット端末、パソコン、ルーター、TV、MFP、STBなどのネット端末の画面をセキュアな通信で共有し、遠隔操作するリモートサポートソフトウェアです。ネット端末のトラブルや操作支援において、電話サポートで非常に時間がかかっていたケースや、技術者がお客様先に訪問して問題解決にあたっていたケースも、「Optimal Remote」によって、お客様のスマートフォン、タブレット、パソコン、ネット端末の画面を見ながら、簡単に低コストで、問題解決を行えます。また端末の管理者は、OSの設定だけでなく、アプリケーションの操作・設定が行えるため、より広範囲かつ効率的なサポート・管理が可能となります。現在、大手キャリアでのユーザーサポートやスマートフォン・タブレットを業務導入した際のトラブル対応に利用されています。
 NTT西日本では光BOX+利用者に、より安心してご利用いただくため、サポートを充実させる製品を探しており、パソコン、Android(TM)端末で多く実績のあるオプティムを採用していただきました。

※1:「リモートサポートサービス」について
 フレッツアクセスサービス(インターネット接続サービス)(※2)やNTT西日本が提供する機器の設定から、パソコンやブラウザー・メーラー等のソフトウェアの設定及び利用方法、インターネット上で広く利用されている各種サービスの利用方法の概要等に関するお問い合わせに、専用コールセンターのオペレーターが、「光BOX+」の画面を共有しながらサポートを行う「リモートサポート」と「電話サポート」でお応えするサービス(有料)です。

※2:フレッツアクセスサービスとは、フレッツ 光ネクスト(ビジネスタイプは除く)、フレッツ 光ライト、フレッツ・光プレミアム(エンタープライズタイプは除く)、Bフレッツ(ビジネスタイプ、ベーシックタイプ、ワイヤレスタイプは除く)、フレッツ・ADSL、フレッツ・ISDNを言います。

 オプティムでは今後も、スマートデバイス拡大に向け、よりお客様に使いやすく、簡単、安全、かつお客様の業務効率を向上させる端末サービスを提供していきます。


【オプティムの目指す、オプティマル事業とは】
~Optimal【形】最適な、最善の、最も有利な~
 急速なインターネット普及に伴い、これまでネットを利用したことのないユーザーがネットを利用する機会が増えており、このユーザー層にとって現状のネットは必ずしも使いやすいものではありません。このような状況にあって、ネットを空気のように快適で、息をするように無意識に使えるサービス・インフラに変えていく。オプティマル事業とは、そのためのオプティム独自の最適化技術によるサービス事業の総称です。

製品情報: http://www.optim.co.jp/products/


【株式会社オプティムについて】
商号   : 株式会社オプティム
URL    : http://www.optim.co.jp
佐賀本店 : 佐賀県佐賀市高木瀬町東高木223-1
東京本社 : 東京都港区港南1丁目6番34号 品川イースト
代表者  : 菅谷 俊二
主要株主 : 菅谷 俊二
       NTTインベストメント・パートナーズファンド投資事業組合
       東日本電信電話株式会社
設立   : 2000年6月
資本金  : 1億8,338万円

主要取引先: 日本電信電話株式会社、東日本電信電話株式会社、西日本電信電話株式会社、エヌ・ティ・ティ・コムウェア株式会社、株式会社エヌ・ティ・ティ エムイー、株式会社NTTぷらら、株式会社大塚商会、シャープ株式会社、株式会社ピーシーデポコーポレーション、KDDI株式会社、キヤノンマーケティングジャパン株式会社、パナソニックソリューションテクノロジー株式会社、富士ゼロックス株式会社など (順不同)

事業内容 : 複雑化するITインフラ・ユビキタス社会において、誰もがITを快適に使えるための利用環境最適化と企業側で増大するサポートコストの軽減を目的としたソリューション『Optimal(オプティマル)』を提供。『Optimal』は、コンシューマー向け、NGN向けSetup、Diagnostic、MarketingソリューションやHome network向けソリューション、企業向けソリューションと幅広いターゲットに向けたソリューションを展開し、サポートするデバイスはパソコンだけでなく、Mobile、Router、TV、Game、Multifunction Peripheral、Server、Printer、DVD recorderなど家庭内、企業内でつながる様々なネットワーク機器が対象


【Copyright・商標】
※ Androidは、Google Inc.の商標または登録商標です。
※ 記載の会社名および製品名は、各社の登録商標および商標です。


<参考>
■中文PDF
http://www.atpress.ne.jp/releases/32840/a_5.pdf


<参考>
Press Release
February 12th, 2013
OPTiM Corporation


World’s First to Support STB(Set top box) Running Android
OPTiM’s Remote Support Tool, “Optimal Remote”, Supports NTT WEST’s “Hikari BOX+” *


TOKYO, - OPTiM Corporation announced that it supported STBs(Set top box) for the first time in the world, and its remote support tool, “Optimal Remote” has been chosen as an official support tool used for “Remote Support Service (※1)” of “Hikari BOX+ (Information device)” provided by NTT WEST.
“HIkari BOX+” is equipment (Set top box:STB) that enables a variety of services through TVs. With Hikari BOX, users can watch video clips and enjoy services on the internet

‘Optimal Remote’ is software used to securely share a screen on smartphones, tablets, PCs, routers, TVs, MFPs, and STBs, etc., and to control those devices remotely.
Optimal Remote simply solves problems that occur on network devices like smartphones, tablets, and PCs at low costs. Since it enables sharing a user's screen with an operator at call centers, it decreases diagnostic time that is likely longer because it often includes on-site diagnosis and support. Optimal Remote makes it possible to configure not only the OS but also applications, which allows IT administrators to more efficiently manage and support users. Currently, Optimal Remote is used as a tool for troubleshooting and work lecturing in relation to smartphones, and tablets by major carriers in Japan.

NTT WEST had looked for a solution to enhance their support for Hikari BOX+ users, and has chosen OPTiM’s Remote Support that already has a number of actual achievements in Android(TM) devices and PCs.

※1:About ’Remote Support Service’
A paid service performed with 'Remote Support' and 'Call Support' while sharing a ' Hikari BOX+'s screen.
Operators can handle inquiries regarding setup procedures of Flet's access service (Internet connection service) (※2) such as devices provided by NTT WEST, PCs, browsers, and mailers, and how to utilize services on the internet.

※2:Flet’s Access Service indicates Flet’s Hikari Next (Business type excluded), Flet’s Hikari Light, Flet’s Hikari Premium (Enterprise type excluded), B Flet’s (Business type, Basic type, Wireless type excluded), Flet’s ADSL and Flet’s ISDN.

OPTiM will make every effort to provide customers with easy, secured and work efficient device services


【What is Optimal Business?】
~ The most optimal, best, and advantageous ~
With the spread of personal computers and smartphones, the Internet is becoming more vital in our lives.
However, most of the Internet services and devices are still difficult to utilize since they often require a high level of IT knowledge. OPTiM’s mission is to change the Net to something that you don’t even have to be conscious of, like the air you breathe. Optimal Business indicates all service business created from our original technologies to make the Net as simple as breathing.

Product Information: http://en.optim.co.jp/products/


【About us】
Corporate Name:OPTiM Corporation
Saga Office  :223-1 Higashi-Takagi Takakise-machi Saga-shi Saga, Japan
Head Office  :Shinagawa East Building 1-6-34 Kounan Minato-ku Tokyo, Japan
President   :Shunji Sugaya
        Main Stock Holders Shunji Sugaya
        NTT Investment Partners, Inc.
        NIPPON TELEGRAPH AND TELEPHONE EAST CORPORATION
Date of Foundation:June 8th, 2000
Capital    :183,380,000 Yen

Main Business Partners:Canon Marketing Japan Inc., Fuji Xerox Co., Ltd, KDDI CORPORATION, NIFTY Corporation, NIPPON TELEGRAPH AND TELEPHONE CORPORATION, NIPPON TELEGRAPH AND TELEPHONE EAST CORPORATION, NIPPON TELEGRAPH AND TELEPHONE WEST CORPORATION, NTT Communications Corporation, NTT COMWARE CORPORATION, NTT DOCOMO, INC., NTT Plala Inc., NTT Software Corporation, NTT-ME CORPORATION, OTSUKA CORPORATION, Ricoh Company, Ltd., So-net Entertainment Corporation

Main Business:OPTiM provides solutions that aim at reducing support costs for enterprises and changing the Net to something that you don’t even have to be conscious of, like the air you breathe. Optimal solution contains setup, diagnostic, marketing tools for NGN and home network, and targets mobile devices, routers, TVs, game machines, multifunction peripherals, servers, printer and DVD recorders.


【Copyright / Trademark】
※ Android is Google Inc.’s trademark or registered trademark.
※ Listed corporate names and product names are registered trademarks or trademarks.


【Inquiries about this article】
OPTiM Corporation Marketing Promotion Team
Soomi Park
TEL  : 81-3-6718-4027
FAX  : 81-3-6718-4037
E-Mail: info@optim.co.jp
Optimal Remote: http://en.optim.co.jp/products/remote

@Pressリリース詳細ページ
提供元:@Press

この記事に関連するニュース

トピックスRSS

ランキング

記事ミッション中・・・

10秒滞在

記事にリアクションする

記事ミッション中・・・

10秒滞在

記事にリアクションする

デイリー: 参加する
ウィークリー: 参加する
マンスリー: 参加する
10秒滞在

記事にリアクションする

次の記事を探す

エラーが発生しました

ページを再読み込みして
ください