【マーケッツアンドマーケッツ 調査報告】デジタルマーケティングソフトウェア市場は2022年に749億6000万ドルに

DreamNews / 2017年12月12日 15時30分

写真

インドの調査会社マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)が、英文調査レポート「デジタルマーケティングソフトウェア市場」を2017年11月29日に出版しました。

【調査レポートのプレスリリースより】
2017年11月29日発行

幅広い市場を対象としている調査会社マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)の調査レポート「デジタルマーケティングソフトウェア市場:コンポーネント毎、ソフトウェア毎(CRMソフトウェア、Eメールマーケティングソフトウェア、ソーシャルメディア広告)、サービス毎、採用タイプ毎、企業規模毎、産業垂直市場毎、地域毎 - 2022年までの世界市場予測」は、デジタルマーケティングソフトウェア(DMS)の市場規模は2017年の374億8000万ドルから年平均成長率(CAGR)14.9%で成長し、2022年には749億6000万ドルに達するだろうと報告している。モバイル機器数の増加に伴ってソーシャルメディアやモバイル広告の人気が高まり、世界のDMS市場は大きく促進している。中小企業のDMS採用が増加したことも予測期間中のDMS市場を促進するだろう。

DMS市場の成長を最も大きく促進するのはメディアとエンターテインメントの垂直市場である。メディア企業は、様々な情報源からのデータ統合や解析のためにDMSに投資している。この垂直市場の成長は、ウェブトラフィックを増加させる有料検索やディスプレイチャネルなどの広告投資に対して最も効果的な動画、モバイル、ソーシャルチャネルの需要によるものである。メディアとエンターテインメントの垂直市場は、新しい顧客獲得のためのパーソナル化された体験を提供することでDMSのメリットを活用している。データと解析、Eメールマーケティング、マーケティングの自動化、メッセージング、ソーシャルメディアマーケティングは今後最も多く投資がなされる5つの分野であるだろう。そしてメディアとエンターテインメントの垂直市場はDMSベンダに投資すべき様々な成長機会を提供するだろう。

[プレスリリース原文]
Digital Marketing Software Market worth 74.96 Billion USD by 2022

November 29, 2017
The report "Digital Marketing Software Market by Component, Software (CRM Software, Email Marketing Software, and Social Media Advertising), Service, Deployment Type, Organization Size, Industry Vertical, and Region - Global Forecast to 2022", The DMS market size is expected to grow from USD 37.48 Billion in 2017 to USD 74.96 Billion by 2022, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 14.9% during the forecast period. Growing social media and popularity of mobile advertising with increasing number of mobile devices are main drives of the global DMS market. Moreover, the growing adoption of DMS by Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) is expected to drive the DMS market during the forecast period.

The media and entertainment industry vertical is expected to hold the largest market size during the forecast period.

The media and entertainment vertical is a major contributor to the DMS market growth. Media companies invest in DMS for integrating the data and analytics from multiple sources. The growth of this vertical is due to the demand for video, mobile, and social channels which increase the web traffic and ensure best return on advertising investment delivery across paid search and display channels. The media and entertainment vertical is also reaping the benefits of DMS by providing customers with personalized experience for acquiring new subscribers with an aim to retain them. Data and analytics, email marketing, marketing automation, messaging, and social media marketing are 5 domains where this vertical is expected to invest heavily in the coming years. Hence, the media and entertainment vertical provides various growth opportunities for DMS vendors to invest in.
(以下省略)


マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)は、通信、半導体、医療機器、エネルギーなど、幅広い市場に関する調査レポートを出版しています。また広範な市場を対象としたカスタム調査も行っています。


■ 調査レポート ■

デジタルマーケティングソフトウェア市場:コンポーネント毎、ソフトウェア毎(CRMソフトウェア、Eメールマーケティングソフトウェア、ソーシャルメディア広告)、サービス毎、採用タイプ毎、企業規模毎、産業垂直市場毎、地域毎 - 2022年までの世界市場予測
Digital Marketing Software Market by Component, Software (CRM Software, Email Marketing Software, and Social Media Advertising), Service, Deployment Type, Organization Size, Industry Vertical, and Region - Global Forecast to 2022
出版社:マーケッツアンドマーケッツ(インド)
出版年月:2017年11月29日
http://www.dri.co.jp/auto/report/mam/mamtc3234.html

◆米国調査会社マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/mam/index.html


株式会社データリソースは、マーケッツアンドマーケッツの日本での正規販売代理店として、調査レポートの販売などを行っています。

◆このプレスリリースに関するお問合せ

マーケッツアンドマーケッツ 日本正規販売代理店

株式会社 データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
Tel:03-3582-2531
Fax:03-3582-2861
Eメール:office@dri.co.jp
http://www.dri.co.jp

◆データリソースメールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm

◆メールマガジンのお申し込み
http://www.dri.co.jp/contact/magmag-form-tag.html


この記事に関連するニュース

トピックスRSS

ランキング