【ABIリサーチ調査報告】自動車の拡張現実(AR):設計、試作、マーケティング
DreamNews / 2018年4月18日 9時0分

米国市場調査会社ABIリサーチが、英文調査レポート「自動車の拡張現実(AR):設計、試作、マーケティング」を2018年4月に出版しました。
【調査レポートのサマリー】2018年4月発行
拡張現実は、自動車設計や製造から販売に至る自動車産業のバリューチェーン全体に将来性を誇示しているために、自動車産業の多くの企業が拡張現実に進出している。また、マーケティングや販売と同様に、自動車設計や開発に拡張現実を活用することで、自動車運転を安全で快適にしようとしている。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】自動車の拡張現実(AR):設計、試作、マーケティング」は、自動車の設計や試作、マーケティングなどに拡張現実を活用することの影響を分析し、代表的な利用ケースを紹介している。自動車産業への拡張現実採用のハードウェア要求、コンテンツやプラットフォームの開発などにも注目している。拡張現実技術導入における自動車メーカーの特有の戦略についても記載している。
Many players in the automotive industry are venturing into AR, as AR has demonstrated the potential benefits to the whole industry value chain, from design through production and sales. In addition to making driving safer and more comfortable, automotive manufacturers are increasingly using AR muscle for automotive design and development, as well as marketing and sales.
AR makes automotive design more intuitive through real-life visuals. Through AR, designers and engineers could test the new ideas and concepts when the vehicles are still in the digital phase, which can save tremendous costs. Similarly, AR allows consumers to try different variants in the digital showroom, so the dealerships do not need to place all the cars in the showroom, which saves space, time, and money. Furthermore, customers can interact with the customized visualized vehicles on their drive at home and learn about finer details of the cars.
This research examines the effect of AR on automotive design, prototyping, and marketing, and introduces some pilot use cases of AR in industry. It highlights the hardware requirement as well as content and platform development for deploying AR in the automotive industry. It also raises dedicated strategy for automotive manufacturers that are planning to incorporate AR technology into the organization.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:技術分析レポート】自動車の拡張現実(AR):設計、試作、マーケティング
Augmented Reality in Automotive: Design, Prototyping, Marketing
Technology Analysis Report
出版年月:2018年4月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2076.html
【サービス区分】拡張現実と複合現実 - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1241
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