Hyperithm、EC向けノーコードWeb3ロイヤリティプラットフォーム「Campaign」に出資
PR TIMES / 2023年8月29日 10時15分
株式会社HYPERITHM(本社:東京都千代田区、代表取締役:ロイド・リー)は、ECを利用する企業が顧客エンゲージメントプログラムを構築するためのノーコードプラットフォーム「Campaign」に出資したことをお知らせします。
[画像1: https://prtimes.jp/i/79365/49/resize/d79365-49-55aa6b39413454bb2729-0.png ]
Campaignについて
Campaignは、クリエイターやブランドをはじめとするECを利用する企業が、ブロックチェーン上で顧客エンゲージメントプログラムを構築するためのコード不要のプラットフォームです。Campaignを利用することで、顧客はデータへのアクセスが向上し、企業はよりパーソナライズされた特典をユーザーに提供したり、革新的なキャンペーンを立ち上げてユーザーのエンゲージメントに対して報酬を与えたり、オンラインとオフラインの両方でインタラクティブ体験を作り上げたりすることができます。
Campaignには以下の様な特徴が挙げられます。
・ノーコード・プラットフォーム
ボタンを数回クリックするだけでプログラムや特典を開始することができます。
・導入後すぐに使用可能
導入企業の既存のITスタックと統合します。
・オンボーディング・プロセスが簡単
顧客はSNSやクレジットカードを使ってメンバーシップやリワードを請求できます。
・リワードをカスタマイズ可能
導入企業は、特定の会員ステータス保持者向けに独自のリワードを作成し、トークンゲーティング機能を実装できます。
・カスタマーリレーションシップマネジメントが可能
ホワイトラベル化されたプラットフォームを使用することで、導入企業は外部アプリケーションを使用せずに顧客体験を所有することができます。
[画像2: https://prtimes.jp/i/79365/49/resize/d79365-49-fa649510c08d35800213-1.png ]
プロダクトページ:https://www.campaignlayer.com/
Campaign Co-CEO James Chi氏のコメント
ここ数年のサードパーティプラットフォームの台頭は、クリエイターやブランドに大きな影響を与えています。クリエイターはより良いコンテンツ配信のメリットを享受していますが、クリエイターとファンの関係は大きく損なわれています。同様に、D2Cブランドも顧客獲得コストが急上昇し、リテンションがより重視されるようになりました。従来のリニアなロイヤリティモデルでは、ユーザーを効果的に囲い込み、ブランドにとって価値ある行動を促すことはできません。クリエイターとブランドの両方が、より革新的な顧客エンゲージメントプログラムを必要としており、Campaignはブロックチェーンを活用することでこれを提供します。
Hyperithm CEO ロイド・リーのコメント
今回Campaign社のPre-Seed Roundに参画させて頂いたことを光栄に思います。
Campaign社が提供するプラットフォームは、web3に深い理解が無くとも、便利にNFT等を活用し、顧客獲得に活かすことが出来ます。
これにより、Web2とWeb3の間のギャップを埋め、マスアダプションを推進することができると信じています。
当社もより多くの企業が容易にweb3に参画できるように、全力でサポートしてまいります。
Hyperithm Groupについて
Hyperithmは2018年1月の創業以来、日本と韓国を拠点に機関投資家などを対象とした暗号資産のウェルスマネジメント事業を展開しています。日本においては、適格機関投資家等特例業務の届出を、韓国においては日本の暗号資産交換業に相当する暗号資産事業者の届出を完了しています。2022年3月には、シリーズBのブリッジラウンドにてCoinbase Venturesより資金調達を行いました。2022年5月からは適格機関投資家等特例業務に基づく国内初ビットコイン建てのファンドを運用開始しています。また、2022年6月には、Web3のエコシステムの活性化を目的とした、Web3ファンドを組成し活発に投資を行っています。
【会社概要】
会社名:株式会社HYPERITHM
代表者:代表取締役 Lloyd Lee(李 沅俊)
本社所在地:東京都千代田区大手町1-6-1 大手町ビル4階 FINOLAB内
設立:2018年1月
役職員数:30人(関係会社を含む)
海外拠点:韓国
会社HP:https://hyperithm.jp
Hyperithm Invests in “Campaign”, a No-Code Platform for Brands to Build Customer Engagement Programs.
Hyperithm Group has invested in “Campaign”, a no-code platform for creators and brands to build customer engagement programs.
About Campaign
Campaign is a no-code platform for creators and brands to launch more effective customer engagement programs. Using Campaign, customers can receive better access to data, curate more personalized rewards to users, launch innovative campaigns to reward users for their engagement, and create innovative interactive experiences both online and in-person.
Campaign has the following features.
- No-Code Platform
Launch programs and rewards with a few clicks of a button.
- Out-of-the-Box Integrations
Integrates within your native IT stack.
- Easy Onboarding Process
Customers can use socials and credit cards to claim memberships and rewards.
- Customizable Rewards
Brands can create unique rewards for specific membership status holders and implement token-gating features.
- Own the Customer Relationship
White-labeled platform lets brands own the customer experience without use of external applications.
Website: https://www.campaignlayer.com/
James Chi, Co-CEO of Campaign Comment
The rise of third-party platforms over the past few years has significantly impacted creators and brands. While creators have benefited from better content distribution, the creator-to-fan relationship has suffered significantly. Similarly, D2C brands have also seen a meteoric rise in customer acquisition costs, which has placed a larger emphasis on retention. Linear, antiquated loyalty models fall short in retaining users effectively and driving brand-valuable behavior. Creators and brands both need more innovative customer engagement programs, which Campaign offers by leveraging the blockchain.
Lloyd Lee, CEO of Hyperithm’s Comment
We are honored to participate in Campaign's Pre-Seed Round.
Campaign's platform allows for convenient use of NFT and other tools to acquire customers without a deep understanding of web3.
We believe this will help bridge the gap between web2 and web3 and drive mass adoption.
We will do our best to support more companies to easily participate in web3.
About Hyperithm Group
Since the foundation in 2018, Hyperithm, operating from Japan and Korea, has been heavily involved in developing its crypto asset wealth management business for an array of institutional investors as well as others. March 2022 marked another major milestone as Hyperithm completed a Series B bridge round funding from Coinbase Ventures. In May 2022, the company began managing Japan's first Bitcoin-denominated fund under the Qualified Institutional Investors Exemption Program. In June 2022, we established a Web3 ecosystem fund with the aim of revitalizing the Web3 ecosystem, and have been actively investing in promising projects that seek to positively contribute to the growth of Web3.
For more information visit: https://hyperithm.jp
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