「The Consumer Goods Forum」が手掛ける食品廃棄削減プロジェクト「サステナブル・キッチン」を支援<English Follows>
PR TIMES / 2024年11月4日 21時40分
[画像1: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-94783633678c7368935291b71aed55cb-1000x270.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
国際的に“食”のネットワークを構築し、アジア食品・食材を中心とした卸売事業を展開する西本Wismettacホールディングス株式会社(本社:東京都中央区、代表取締役会長 CEO:洲崎 良朗、以下「Wismettacグループ」)は、サステナビリティ活動の一環として、2024年6月に加盟した「The Consumer Goods Forum(以下、CGF)」が食品廃棄削減に向けた取組として行うプロジェクト”Sustainable kitchen(以下、サステナブル・キッチン)”を支援いたします。
CGFは、世界中の消費財のリテーラーとメーカーを結集する唯一の国際的な業界団体であり、消費財・流通企業やサービスプロバイダーを中心に、約400社(70カ国以上)が加盟しています。4つの柱(サステナビリティ、食品安全、ヘルス&ウェルネス、バリューチェーン)の下に8つの行動連合を通じて社会的・環境的課題に取り組んでいます。
その行動連合の一つである食品廃棄物ワーキンググループでは、近年、重大な環境的、社会的問題として注目を浴びている食品廃棄物について、2015年9月25日に国連総会で採択された持続可能な開発目標 12.3 の達成に合わせ、サプライチェーンにおける食品ロスと廃棄を半減させることを目標としています。
その施策の一環としてCGFでは食品廃棄物を減らし、より健康的な食習慣を取り入れる行動変容を促すオンラインハブ「サステナブル・キッチン」を立ち上げました。
Wismettacホールディングスグループは2024年6月に本団体に加盟(*1)し、各コミュニティの中で課題解決に取り組んでおり、その活動の一環として「サステナブル・キッチン」にレシピ提供を行い、本活動の支援を行っております。
[画像2: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-201b352156e3813970c6c5d574dc1693-1024x684.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
[画像3: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-4c0df0dfe5bb8410dd9a180e2fb7d192-1024x740.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
Wismettacグループは、食を通じた持続可能な社会の実現に貢献することを目的に「サステナビリティ基本方針」を制定しております。(*2) 食のグローバル企業として、食品廃棄課題等に対してフードバンクへの寄附等、各種取り組み課題を推進してまいりました。今後もCGFでの活動を通じてサステナビリティ・食品安全分野を中心に世界的トレンドの把握やグローバルリテーラー、メーカー、規制当局とのネットワーキング強化を図りながら、日本、ひいては世界の抱える課題解決に商社の視点から寄与してまいります。
(*1) 消費財業界の主要企業が社会的課題を共同で取り組む 「The Consumer Goods Forum」に加盟
(*2) サステナビリティ基本方針
■Sustainable kitchenについて
2024年6月11日にThe Consumer Goods Forumによって立ち上げられたオンラインハブです。CGF加盟企業が食品廃棄物の削減に効果的なレシピを公開することで、消費者にとって健康的な食習慣を取り入れつつ食品廃棄物削減に向上することや促すことが目的のレシピ共有のWebサイトです。シカゴで開催された世界サミットで発表されたこのウェブサイトでは、このプロジェクトを先導するために集まったCGFの食品廃棄物行動連合とより健康的な生活のためのコラボレーション行動連合のメンバーが作成したレシピやリソースが紹介されています。
公式サイトはこちら(英文のみ)
https://www.sustainablekitchen.org/
■The Consumer Goods Forumについて
2009年に、「CIES -The Food Business Forum」(国際チェーンストア協会)、「Global Commerce Initiative」(GCI:標準化推進団体)、「Global CEO Forum」という3つの組織が合併して設立されました。世界中の消費財のリテーラーとメーカーを結集する唯一の国際的な消費財業界団体で、世界の消費財企業とサービスプロバイダーを中心に、約400社(70カ国以上)が加盟しています。
日本からは、小売企業、食品メーカー、消費財メーカーを中心に64社が加盟しています。
公式サイトはこちら
(GLOBAL)https://www.theconsumergoodsforum.com/
(日本)https://www.theconsumergoodsforum.com/jp/
■ 西本Wismettacホールディングス株式会社について
(1) 会社名:西本Wismettacホールディングス株式会社
(2) 所在地:東京都中央区日本橋室町三丁目2番1号 日本橋室町三井タワー15階
(3) 代表取締役会長 CEO:洲崎 良朗
(4) 創業:1912年
(5) URL:https://www.wismettac.com/ja/index.html
(6) 主な事業内容:
・アジア食品の開発および海外販売(アジア食グローバル事業)
・生鮮・冷凍加工青果の国内および海外販売(アグリ事業)
・その他商品の国内および海外販売(アメニティ事業)
[画像4: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-85e2bcf3acd05088f65865d7c3a6fc0f-1173x758.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
[画像5: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-9e4d306fb6fb858e07e7491dd0d8223d-1000x270.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
Nishimoto Co., Ltd. (Head Office: Chuo-ku, Tokyo; Chairman and CEO: Yoshiro Susaki; hereinafter "Wismettac Group"), a leading company in the international wholesale market for Asian foods and ingredients, is proud to support the reduction of food waste through "The Sustainable Kitchen" project, organized by The Consumer Goods Forum (hereinafter "CGF"). Wismettac Group’s contribution to this project is a part of its broader sustainability efforts, following its CGF membership in June 2024.
CGF is the only global organization uniting retailers and manufacturers of consumer goods. CGF membership primarily comprising of consumer goods and distribution companies and service providers extends to approximately 400 companies from over 70 countries. The organization addresses social and environmental issues through nine coalitions under four pillars: Sustainability, Food Safety, Health & Wellness, and E2E Value Chain.
One of the coalitions, the Food Waste Working Group, focuses on addressing food waste, which has recently been highlighted as a significant environmental and social concern. The coalition aims to achieve the goals outlined in Sustainable Development Goal 12.3, adopted at the United Nations General Assembly on September 25, 2015, by striving to halve food loss and waste in the supply chain.
As part of this initiative, CGF has launched an online hub called "The Sustainable Kitchen," aimed at reducing food waste and promoting healthier eating habits. Wismettac Group joined the organization in June 2024 (*1) and is actively working to address challenges within various communities. As part of this effort, we submitted recipes for "The Sustainable Kitchen" to support its initiatives.
[画像6: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-2a0652557ea9ac5ac81e4118f6fcdada-1024x684.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
[画像7: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-e7cd00fc6e4a955462c85c2ea3fd8d3a-1024x740.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
The Wismettac Group has established a "Sustainability Basic Policy" aimed at contributing to the realization of a sustainable society through food. (*2) As a global food company, we have continued promoting various initiatives, such as donations to food banks, to reduce food waste. Moving forward, we will enhance collaboration with global retailers, manufacturers, and regulatory authorities, through focusing on sustainability and food safety issues together with CGF. Through these activities, we aim to address challenges faced by Japan and the world.
(*1) Joined "The Consumer Goods Forum," where major companies in the consumer goods industry collaboratively address social challenges.
(*2) Sustainability Basic Policy
■About The Sustainable kitchen
The Sustainable Kitchen is an online hub launched by The Consumer Goods Forum on June 11, 2024. This recipe-sharing website aims to promote the adoption of healthy eating habits among consumers while enhancing and encouraging food waste reduction. CGF member companies publish recipes that effectively reduce food waste. Announced at the World Summit held in Chicago, the website features recipes and resources developed by members of the CGF’s Food Waste Action Coalition and the Collaboration for Healthier Lives Coalition, who have gathered to lead this project.
The official website
https://www.sustainablekitchen.org/
■About The Consumer Goods Forum
CGF was established in 2009 through the merger of three organizations: CIES -The Food Business Forum (International Chain Stores Association), Global Commerce Initiative (GCI: standards promotion organization), and Global CEO Forum.
It is an international trade association for consumer goods that brings together retailers and manufacturers of consumer goods from around the world, with total sales of 4.6 trillion euros and approximately 10 million employees. From Japan, 64 companies, mainly retailers, food manufacturers, and consumer goods manufacturers, have become members.
CGF has three local groups in Japan: Sustainability, CHL (Collaboration for Healthier Lives), and GFSI (Global Food Safety Initiative). Sustainability, Health & Wellness, and Food Safety Initiative (GFSI). The members work together within those groups to solve sustainability, health & wellness, and food safety challenges.
Click here for the official website
(GLOBAL) https://www.theconsumergoodsforum.com/
(Japan) https://www.theconsumergoodsforum.com/jp/
■ About Nishimoto Co., Ltd.
(1) Company name: Nishimoto Co., Ltd.
(2) Location: 15th Floor, Nihonbashi Muromachi Mitsui Tower, 3-2-1, Nihonbashi Muromachi, Chuo-ku, Tokyo 103-0022, Japan
(3) Chairman and CEO: Yoshiro Susaki
(4) Established: 1912
(5) URL: https://www.wismettac.com/en/index.html
(6) Principal Business:
Development and overseas sales of Asian food products (Asian Food Global Business)
Domestic and overseas sales of fresh and frozen processed fruits and vegetables (Agricultural Products Trading Business)
Domestic and overseas sales of other products (Amenity Business)
[画像8: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/90251/69/90251-69-29ef47f841212aa33450b1b2d161b1bc-1173x758.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
企業プレスリリース詳細へ
PR TIMESトップへ
この記事に関連するニュース
-
GC and TOYO Singed MOU Regarding Energy Efficiency and Cut Emissions
PR TIMES / 2024年11月13日 17時40分
-
booost technologies、総合物流大手の日新に「booost Sustainability Cloud」を提供
PR TIMES / 2024年11月7日 18時15分
-
booost technologies、代表取締役 青井がSENQ主催「サステナブル領域のスタートアップと投資家が語る未来戦略 持続可能な成長の『鍵』」に登壇
PR TIMES / 2024年10月30日 17時45分
-
booost technologies、BIPROGYおよびパーソルビジネスプロセスデザインと資本業務提携契約を締結
PR TIMES / 2024年10月29日 13時15分
-
booost technologies、CSuO柴田が徳島県、ものづくり企業GX推進コンソーシアム主催 「ものづくり企業GX推進フォーラム」に登壇
PR TIMES / 2024年10月28日 11時15分
ランキング
-
1「無人餃子」閉店ラッシュの中、なぜスーパーの冷凍餃子は“復権”できたのか
ITmedia ビジネスオンライン / 2024年11月20日 6時15分
-
2ブランド物を欲しがる人と推し活する人の共通点 囚われの身になってしまう、偶像崇拝者たち
東洋経済オンライン / 2024年11月21日 14時30分
-
3年金の繰下げ受給、やっぱりやめます!…年金月20万円、定年後も働く64歳・サラリーマンが驚愕した年金制度の思わぬ「落とし穴」【CFPの助言】
THE GOLD ONLINE(ゴールドオンライン) / 2024年11月21日 11時15分
-
4追い込まれたドコモ、「値下げ競争再燃」へ火蓋切る 競合も追随、業界は"ゼロサムゲーム"加速か
東洋経済オンライン / 2024年11月21日 7時30分
-
5フリーWi-Fiに潜む危険?リスク認識と対策は URLや速度に留意、設置側もメンテナンス必須
東洋経済オンライン / 2024年11月21日 8時0分
記事ミッション中・・・
記事にリアクションする
記事ミッション中・・・
記事にリアクションする
エラーが発生しました
ページを再読み込みして
ください