【ミスミ】2024年度カスタマーサポート表彰制度 /「優秀賞」表彰&「カスタマーサポートプロフェッショナル100人衆」に選出<English Follows>
PR TIMES / 2024年9月18日 13時15分
~第27回カスタマーサポートシンポジウム 受賞企業表彰式典~
株式会社ミスミグループ本社(本社:東京都千代田区、代表取締役社長:大野龍隆)は、2024年9月12日に開催された公益社団法人企業情報化協会(以下、「IT協会」)が主催する「第27回カスタマーサポートシンポジウム」内の表彰式にて、「優秀賞」※の表彰を受けました。また当社社員が「カスタマーサポートプロフェッショナル100人衆」に選出されました。
※プレスリリース(2024年7月16日付)『「2024年度カスタマーサポート表彰制度「優秀賞」を受賞」https://www.misumi.co.jp/news/press_240716
[画像1: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-8bb4743734d0ee85935afe7b30dc7bb5-1340x748.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
■ 「カスタマーサポートプロフェッショナル100人衆」とは
IT協会が主催する当年度のカスタマーサポート受賞企業の中から、特に顕著な活躍・貢献したと思われる個人を選出し、表彰されるものです。本年は受賞企業の中から17名 が選出され、当社からは日本企業体 ユーザーサービス推進室 ジェネラルマネジャーの井上協江が選出されました。
<選出理由>
業務理解を背景に、国内当該部門のRPAやAI-OCRの活用促進をリードし成果をもたらした。
自動化の進化の傍ら、オペレーターをRPAのエンジニアとして育成、センター業務以外の多能工化を推進し、EX(従業員体験価値)向上と顧客時間価値創出の両立にも寄与した。
▼カスタマーサポート表彰制度とカスタマーサポートプロフェッショナル100人衆について(IT協会)
https://jiit.or.jp/awards/cs/
■ 表彰式の様子
[画像2: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-41d5313ab7d7103bf7c13e131e908554-1920x540.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
受賞スピーチ 「カスタマーサポートプロフェッショナル100人衆」の表彰
■ 受賞記念講演
カスタマーサポート表彰制度「優秀賞」を受賞した取り組みについて、「製造業ならではの商習慣とご要望、DXとカイゼンでお客さま満足とローコスト化を両立」と題して、日本企業体副社長 荘司 秀佳が講演を行いました。
[画像3: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-939dd6cb943d92c6fe77e1eb95d9407f-1920x540.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
■ミスミとは
オートメーションの現場で必要とされる機械部品や、工具・消耗品などをグローバル31.8万社(2024年3月時点)に販売しています。製造機能を持つメーカーと他社ブランド品を販売する商社としての顔を併せ持つ、ユニークな事業モデルとそれを支える事業基盤により、「グローバル確実短納期」を実現し、お客さまの利便性向上に貢献しています。
<English Follows>
MISUMI receives "100 Customer Support Professionals" and "Excellent Award"
for the Best Customer Support of the Year 2024
~ Winners honored at the 27th Customer Support Symposium ~
MISUMI Group Inc. (Headquarters: Chiyoda-ku, Tokyo, Japan; Representative Director and President: Ryusei Ono) is pleased to announce that it received the “Excellence Award*” at the award ceremony held during the 27th Customer Support Symposium hosted by the Japan Institute of Information Technology (“JIIT”) on September 12,2024. In addition, our employee was selected as one of the “100 Customer Support Professionals.”
*Press Release dated July 16, 2024: “MISUMI Awarded the Excellence Award: Best Customer Support of the Year 2024”
https://www.misumi.co.jp/english/english_press_240716_01
[画像4: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-e2dcbe92f4dd111b1dd44c9eb4490ddf-1340x748.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
■ About the ”100 Customer Support Professionals”
The award is given to individuals who demonstrated particularly outstanding achievements and contributions among the companies that won JIIT’s “Best Customer Support” award in the current year. 17 people were selected from among this year’s award-winning companies , and Kanae Inoue, General Manager of the User Service Promotion Department of the Japan Business Company, was selected from MISUMI.
<Reason for Selection>
With a good understanding of the business, she led the promotion of the use of RPA and AI-OCR in the relevant departments in Japan and achieved results.
In addition to promoting automation, she also trained operators as RPA engineers and promoted the development of multi-skilled workers outside of center operations, thereby contributing to both the improvement of employee experience) and the creation of customer time value.
▼About the “Best Customer Support” award and the ”100 Customer Support Professionals” (in Japanese):
https://jiit.or.jp/awards/cs/
■ Award Ceremony
[画像5: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-00a784c3a1f0e1b9a81557753d4b5b82-1920x540.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
Left: Award acceptance speech Right: At the award ceremony for the “100 Customer Support Professionals”
■ Award Commemorative Lecture
Hideka Shoji, Vice President of Japan Business Company, gave a presentation entitled "Balancing Customer Satisfaction and Cost Reduction through DX and Kaizen in Response to the Unique Business Practices and Requirements of the Manufacturing Industry" on the initiatives that led to MISUMI receiving the "Excellence Award" for the Best Customer Support of the Year 2024.
[画像6: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/12100/197/12100-197-7b52724ca4f4546266c9dba4eb5afbec-1920x540.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
■ About MISUMI
MISUMI sells mechanical components required on-site for factory automation, as well as tools, consumables, and other products to more than 318,000 companies worldwide (as of March 2024.) We wear two hats: a manufacturer with manufacturing functions and a distributor of other companies’ branded products. With this unique business model, supported by a solid business foundation, MISUMI achieves "globally reliable on-time delivery" for greater customer convenience.
【For inquiries regarding this press release】
Please contact Matsubara
e-mail: pr@misumi.co.jp
Tel: 03-6777-7502
Corporate Relations Department
MISUMI Group Inc.
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